Försäljningsvillkor

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag

Shiro & Malou 
www.shiromalou.se
Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på hello@shiromalou.se

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när shiromalou.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av shiromalou.se Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. shiromalou.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och shiromalou.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

2. Priser

I priserna ingår moms med 25 % (om inget annat anges) för beställningar inom EU. Vid beställningar utanför EU kommer priserna anges utan moms i kassan.

Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som shiromalou.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

3. Frakt

Fraktkostnaden kan ni se i kassan när ni angett er adress. 

4.Betalningsalternativ/betalningsvillkor

Vi erbjuder flera olika betallösningar som visas i kassan vid checout. 

5. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 11.00 på helgfri vardag behandlas normalt samma dag och levereras normalt inom 1-3 dagar inom Sverige.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till: hello@shiromalou.se

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av DHL, Postnord eller UPS. till utlämningsställe eller skickas som post.

6. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

7. Transport

Vi packar alltid våra produkter på bästa sätt för att skydda varorna under transport. Om ni kan se att paketet är skadat när ni hämtar ut det så ska alltid denna skada reklameras till fraktbolaget. Skadat paket reklameras till fraktbolaget direkt när du får leveransen. Skulle ni däremot upptäcka en skada på en produkt när ni har packat upp paketet som inte är en transportskada så ska ni reklamera det till oss på hello@shiromalou.se

Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till hello@shiromalou.se

9. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp inom Sverige så står kunden för returfrakten på 49 kronor för mindre kollin, och 99 kr per säng om dras av från inbetalt belopp vid återbetalning.

Vid nyttjande av din ångerrätt för svenska kunder: 

  • Använd vårt formulär som ni hittar här för att registrera en retur.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Vi skickar en fraktsedel till er men ni står för returfrakten på 49 kronor/kolli som dras av från inbetalt belopp vid återbetalning. Innehåller er order en hundsäng så är returkostnaden 99kr per säng som dras av från inbetalt belopp vid återbetalning. Du ansvarar för leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

Som kund hos oss erbjuder shiromalou.se även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter. Ett byte är kostnadsfritt.

10. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post hello(a)shiromalou.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

11. Återbetalningar

Återbetalning sker via Klarna, Stripe eller Paypal.  Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

12. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

13. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (på e-post hello@shiromalou.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår Sekretesspolicy).

14. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 249 kr.

15. Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Färger

Vi strävar efter att på ett så korrekt sätt som möjligt visa våra produkters egenskaper, inklusive komposition och färger. Färgen du ser på shiromalou.se är dock beroende av din datorskärm, och vi kan inte garantera att din dator visuellt kan återge färger korrekt.